RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 993

Als je schreeuwt hoort niemand wat je wil zeggen

  • Avatar foto Marc Drees
  • 2 juni 2008
  • in Employer branding,
  • 2.153 views
  • 0 reacties

Ik heb een gruwelijke hekel aan advertenties op weblogs, maar er zijn voorbeelden die werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan halen. En dat zijn van die automatisch uitklappende advertenties als je daar per ongeluk met je muis overheen gaat.

Zoals deze bijvoorbeeld; met achtereenvolgens het before en after effect:

Reclame voor

Reclame na

Wat een drama…

(meer…)

Automatische e-mails en Maxeda en Nutreco: stijf onderaan

  • Avatar foto Marc Drees
  • 2 juni 2008
  • in Recruitment onderzoek, Wervingssite,
  • 1.922 views
  • 1 reactie

In de serie van automatische e-mail responses op online sollicitaties deze keer twee buitenbeentjes: Maxeda en Nutreco. Deze bedrijven zijn buitenbeentjes door het type automatische response. Zij hebben er namelijk voor gekozen om de online sollicitatie toe te sturen.

Erg interessant natuurlijk; datgene wat ik zelf heb ingevuld krijg ik per kerende e-mail toegezonden. En dan vraag je je toch of wat je daar nou aan hebt.

(meer…)

Digitale nomade avant la lettre

  • Avatar foto Marc Drees
  • 2 juni 2008
  • in Internationaal,
  • 2.970 views
  • 3 reacties

Dubbeldekker vliegtuig Toen ik in 2000 voor Adecco naar Amerika vertrok verruilde ik mijn driedelige grijsstreep voor een Californische outfit. Om vervolgens nooit meer een pak aan te hebben getrokken. Overigens deels doordat pakken lijken te krimpen na verloop van tijd…

Afijn, met deze overgang was ik definitief een digitale nomade geworden. Trains, planes, automobiles en hotelkamers vormden een zeer groot deel van mijn tijd het enige kantoor wat ik had. Wireless Internet was het enige wat ik nodig had om mijn werkzaamheden uit te kunnen voeren. 24 x 7.

(meer…)

Vacaturesite top 10: Net geen 120.000 vacatures

  • Avatar foto Marc Drees
  • 2 juni 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 1.964 views
  • 1 reactie

VacaturemonitorHet aanbod aan nieuwe vacatures over de afgelopen drie weken is net geen 120.000. Dat is dus bijna gelijk aan het aanbod dat verleden week kon worden gemeld.

Na een verblijf van eeen week in de top 10 is Randstad overigens alweer verdwenen; WerkenbijdeOverheid heeft de 10e plaats overgenomen. Hierdoor zakt het aantal uitzendbureaus in de top 10 weer naar 1: Content.

Het aantal uitzendbureaus in de top 20 is overigens aanzienlijk; in totaal zijn er 5 die zich stevig in deze lijst hebben genesteld.

(meer…)

Floris is van Bommel

  • Floor Drees
  • 2 juni 2008
  • in Gen Y, Knipoog,
  • 3.271 views
  • 1 reactie

Mijn vader kocht zijn eerste paar twintig jaar geleden. Ik was toen nog heel klein en mijn vader liet eindelijk het (bijna)eeuwige studentenleven achter zich en bezegelde die overgang met een paar loafers van van Bommel. Met zo’n penny. Bordeauxrode en blauwe. Toen, in een vlaag van modisch bewustzijn, wie zal het zeggen, stapte hij over op Broque’s. Loafers waren hem toch iets te tuttig. 

(meer…)

Automatische e-mails en Heijmans: Zwaar zonder inhoud

  • Avatar foto Marc Drees
  • 1 juni 2008
  • in Recruitment onderzoek, Wervingssite,
  • 4.159 views
  • 0 reacties

Heijmans onder het vergrootglas Vandaag eentje uit de hoek van Bob de Bouwer: Heijmans. Een bouwreus uit Nederland. Maar hoe communiceert een bouwer nou met haar online sollicitanten? Tijd voor een nader onderzoek.

Deze keer heb ik gesolliciteerd naar de functie van Informatiemanager.

En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.

(meer…)

Meer employer branding: Heineken

  • Bas van de Haterd
  • 1 juni 2008
  • in Employer branding,
  • 4.302 views
  • 1 reactie

Dat Heineken een sterk werkgeversmerk heeft weet iedereen in de markt wel. Veel jongeren willen nu eenmaal het bier in. Maar Heineken bouwt hier ook aan, en met succes, getuige deze posting van Polle. Ik was er niet bij, ik kan er niets op zeggen, maar ik ben ook geen doelgroep meer. Polle wel en dat is wat telt, toch? Hoeveel van u nodigen bloggers in de doelgroep uit op de employer branding events? Naast een mogelijke buzz weet je één ding zeker: je krijgt eerlijke feedback.

Employer branding in optima forma

  • Bas van de Haterd
  • 1 juni 2008
  • in Employer branding, Knipoog,
  • 3.528 views
  • 3 reacties

Wanneer weet je dat je employer branding werkt? Als je dit soort berichtjes op Twitter ziet langskomen:

Hahaha, Kiran (de oudste) heeft net een tekening gemaakt van Google … Papa, ik wil later bij Google werken … Mag dat?

Zubka, binnenkort helaas ook in Nederland

  • Avatar foto Marc Drees
  • 1 juni 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 19.909 views
  • 61 reacties

Logotype Zubka Referral recruiting is vooral een word of mouth activiteit. Toch zijn er aardig wat online spelers die proberen dit model naar het web te vertalen; zoals Zubka, Spotajob, H3, Jobtonic en ongetwijfeld vele anderen.

En we hadden natuurlijk ook nog Jobster, maar die heeft zich op weg naar de afgrond al zo vaak opnieuw uitgevonden dat het volstrekt onbekend is wat dat nu is.

Vandaag wil ik het eens wat uitgebreider over Zubka hebben. Met name omdat deze online referrer naar Nederland schijnt te komen.

(meer…)

Wekelijkse cartoon

  • Avatar foto Marc Drees
  • 1 juni 2008
  • in Knipoog,
  • 3.957 views
  • 0 reacties

En deze is een eerbetoon aan mijn vrouw, die het met een blogger natuurlijk zwaar te verduren heeft:

Why Men Like Online Communities

Berichten paginering

1 … 992 993 994 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1812 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1618 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1458 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1369 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1285 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1110 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1069 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    952 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    948 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    884 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas