RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 996

Employer + personal branding: twee voor de prijs van één!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 mei 2008
  • in Employer branding, Personal branding,
  • 3.068 views
  • 0 reacties

RecruitmentMatters gaat over online recruitment. Maar zo af en toe moet je ook enigszins off-topic kunnen gaan. Gewoon omdat iets zo enorm ‘meldwaardig’ is. Vanuit mijn optiek natuurlijk.

Een voorbeeld hiervan is een flyer van SOLV Advocaten die ik vandaag via de post ontving:

 

(meer…)

Hoe goed communiceert een arbeidscommunicatie bureau?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 mei 2008
  • in Arbeidsmarktcommunicatie,
  • 4.427 views
  • 1 reactie

Old school communicatie? Er zijn in Nederlands 58 bureau’s die zich met arbeidscommunicatie bezighouden. Althans volgens VEA, de (Vereniging van Erkende advertentiebureaus, die overigens ook door het leven gaat als de Vereniging van Communicatieadviesbureaus).

En met name dat laatste is interessant: Communicatie-advies. Want dat is toch iets totaal anders dan een advertentie maken.

Communicatie advies veronderstelt een meer strategische/tactische bijdrage van een bureau aan de wijze waarop een bedrijf met haar doelgroep(en) communiceert.

(meer…)

Hyves; ideaal vertrekpunt van uw reis

  • Floor Drees
  • 28 mei 2008
  • in Gen Y, Social netwerk,
  • 1.854 views
  • 0 reacties

Mijn moeder probeert nog zo lang mogelijk met het hele gezin op vakantie te gaan. Ze wil niet accepteren dat ze nu alleen met Marc op pad moet. Bij familie-vakantie-besprekingen moeten we allemaal lijstjes maken, met onderwerpen als; ‘wat is jouw idee van vakantie vieren?’, ‘wat is het belangrijkst voor een geslaagde vakantie?’ en ‘waar wil je het liefste naar toe?’. Lijstjes waarbij ‘als we maar met z’n allen gaan’ steevast op nummer 1 staat bij mijn moeder.

Gelukkig heeft ze er zich nu enigzins bij neergelegd dat een gezamelijke vakantie so last year is en dat er dit jaar geen kadetjes met gebakken ei en blokjes meloen in tupperware-bakjes in de auto genuttigd gaan worden. 

Wat nu?
Maar wat nu? Met wie ga ik dan op vakantie? En waar naar toe? 

(meer…)

Automatische e-mails en Wolters Kluwer: Onhandige branding

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 mei 2008
  • in Recruitment onderzoek, Wervingssite,
  • 7.342 views
  • 6 reacties

Wolters Kluwer onder het vergrootglas Vandaag dan na Reed Business weer eens een uitgever waarvan de automatische e-mail response op een online sollicitatie wordt bekeken: Wolters Kluwer.

En bij deze uitgever solliciteerde ik naar de functie van HR businesspartner. Ja, ja HR als business partner; vooruitstrevend! Eens kijken of de e-mail net zo vooruitstrevend is.

En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.

(meer…)

Careerbuilder en Facebook: geen match, wel een flop?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 mei 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 1.782 views
  • 0 reacties

Gisteren verscheen een interessante counterpoint van Joel Cheesman, tussen al de broehaha over sociale netwerken en recruitment.

Het verhaal? Dat de advertentiecampagne die Careerbuilder in maart 2008 met veel kabaal op Facebook startte, bepaald geen succes lijkt te zijn.

Cheesman komt tot deze, voorlopige, conclusie op basis van de volgende constateringen:

  1. Het aantal Careerbuilder advertenties is in de maand april zeer fors geweest; sindsdien zijn ze weliswaar in frequentie afgenomen maar nog steeds regelmatig te zien
  2. Een click op een advertentie stuurde de gebruiker naar de Careerbuilder fan site op Facebook.
  3. Het aantal Careerbuilder ‘fans’ op Facebook is op dit moment minder dan 3.000.

(meer…)

Na Clickbeurs dan nu Second Life

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 mei 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 2.992 views
  • 0 reacties

Logotype Working Worlds Net nog even op Clikbeurs gekeken en er liepen nog steeds heel veel … recruiters rond. Verder was het er angstig stil. Maar geen zorgen; over enkele dagen zal Reed ongetwijfeld weten te melden dat het weer een doorslaand succes is geweest.

En Reed is niet de enige die virtuele jobfairs de marketing hemel in prijst. Want op 29 mei gaat alweer de volgende van start. En deze keer in Second Life. En niet alleen voor Nederland, maar voor de hele Benelux. Toe maar…

(meer…)

DAF en automatische e-mails: redelijk, redelijk…

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 mei 2008
  • in Recruitment onderzoek, Wervingssite,
  • 7.026 views
  • 0 reacties

DAF onder het vergrootglas Vandaag de vroegere trots van truckend Nederland: DAF. En misschien is dat nog steeds wel zo, maar het bedrijf is natuurlijk niet langer Nederlands. Eens kijken hoe DAF het er vanaf brengt met de automatische e-mail response op mijn online sollicitatie.

Deze keer ben ik voor de functie van Contract Officer gegaan. Zowel de vacature als de response is in het Engels.

En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.

(meer…)

Keywords als sleutel voor betere resultaten

  • Gijs Bos
  • 27 mei 2008
  • in Algemene vacaturesite, Search technologie,
  • 2.621 views
  • 0 reacties

Vacatures bevatten lyrische omschrijvingen op jacht naar die ene gemotiveerde, hoog opgeleide spin in het web met talent, gevoel voor humor, verantwoordelijkheidsgevoel en ruime werkervaring. Het is geen geheim dat de vacaturetekst de basis vormt van een vacature. Maar vaak worden keywords bij het opstellen van de vacature vergeten. Een gemiste kans, want keywords bepalen of de kandidaat de vacature überhaupt ziet!

Een vacature die uitsluitend spreekt over “accountmanager” zal namelijk nooit gevonden worden door kandidaten die zoeken op “vertegenwoordiger”, “account [spatie] manager”, “verkoper” of “buitendienstmedewerker”. Aangenomen dat op elk woord evenveel gezocht wordt, betekent dit een stijging van honderden procenten in je resultaat.

(meer…)

Wie blijft: de commerciële bureau recruiter of de corporate recruiter?

  • Ben Holewijn
  • 27 mei 2008
  • in Recruitment nieuws, Recruitment trend,
  • 9.580 views
  • 21 reacties

Afgelopen jaren waren gouden tijden voor bureau recruiters. Iedere opdrachtgever had veel vacatures en deze konden slechts met de hulp van commerciële bureau recruiters worden ingevuld. Ook hebben veel grote bedrijven, vaak met met veel pijn en moeite, corporate recruitment afdelingen opgezet.

De afdelingen zijn bemand door (vaak minder commerciële) HR professionals of (ex) bureau recruiters. De taak van deze afdeling is zoveel mogelijk vacatures zelf invullen tegen zo laag mogelijke kosten. En dat betekent vaak dat zij de commerciële bureau recruiters zoveel mogelijk buiten de deur houden. Want die kosten immers een fikse duit. Bij de meeste grote bedrijven is dit best goed gelukt. Er is echter geen enkel bedrijf dat hier volledig in is geslaagd.

(meer…)

Orangejob.nl. Weer een vacaturesite voor de raven

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 mei 2008
  • in Algemene vacaturesite,
  • 7.531 views
  • 17 reacties

Logotype Orangejob.nl Vandaag werd ik getipt over een nieuwe vacaturesite; Orangejob.nl. En deze kakelverse site heeft grootse plannen, getuige de volgende tekst:

OrangeJob.nl wil snel uitgroeien tot de Top 10 vacaturebanken van Nederland. Wij zijn er van overtuigd dat we daarin zullen slagen

Toe maar! Bepaald geen Hollandse bescheidenheid. Om nog maar te zwijgen van een nogal ferme dosis ambitie.

(meer…)

Berichten paginering

1 … 995 996 997 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1816 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1621 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1459 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1372 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1286 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1118 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1071 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    985 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    961 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    887 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas