RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 999

Kennis over nieuwe media en recruitment

  • Bas van de Haterd
  • 23 mei 2008
  • in Algemeen,
  • 4.398 views
  • 7 reacties

Recent kreeg ik de vraag: wat moet ik nu doen om ook een Bas van de Haterd te worden? Even afgezien van het feit of je dat wel zou moeten willen (en dat moet je je serieus afvragen), ging het natuurlijk over de vraag: waar haal je al die kennis nu vandaan op het gebied van nieuwe media en recruitment? (meer…)

Een verschil van mening. Waar zit jouw argumentatie?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 23 mei 2008
  • in Web 2.0, Weblog,
  • 5.304 views
  • 5 reacties

Een weblog zonder reacties is … een electronische krant. Reacties maken een weblog uniek en waardevol. Althans, dat is mijn mening.

Waarbij de inhoud van reacties buitengewoon divers is. Met name als er sprake is van een verschil van mening. En op dit blog zijn er reeds de nodige verschillen van mening gepasseerd; zoals zeer recent nog de posting over Getastudent. Waarbij zowel inhoud als vorm van reacties soms weinig verheffend waren.

(meer…)

Ook Fokke en Sukke voelen de krapte op de arbeidsmarkt

  • Bas van de Haterd
  • 23 mei 2008
  • in Knipoog,
  • 10.663 views
  • 0 reacties

Ook Fokke en Sukke voelen de krapte op de arbeidsmarkt

Oprotpremie als motivatietest

  • Avatar foto Marc Drees
  • 23 mei 2008
  • in Arbeidsvoorwaarden, Employer branding,
  • 3.252 views
  • 0 reacties

Logotype Zappos Je hebt een leuke baan gevonden, gefeliciteerd! Maar na een training van meerdere weken biedt je baas je een oprotpremie aan. Wat doe je dan?

Dit is geen theoretische vraag, dit is de realiteit. Natuurlijk in Amerika. Bij een bedrijf genaamd Zappos, een online retailer. En nee, het is geen publiciteitsstunt.

(meer…)

Branddating: Dolce zoekt Gabbana

  • Floor Drees
  • 22 mei 2008
  • in Online netwerk,
  • 4.030 views
  • 9 reacties

Op Branddating ben je de merken die bij je passen. Maar ook de merken die absoluut niet bij je passen zeggen veel over wie jij bent. In 2000 heeft de datingsite al een proefjaar gedraaid. De huidige site is dus een relaunch van dit oudere model.

Ik, IKEA, Hema, Sony, zoek jou…
Het werkt als volgt: je vult de merken in die jou wel/niet aanspreken, vevolgens je gegevens en dan is het wachten op de man die jouw IKEA-American Apparel-Hema-Hunkemöller-Sony-hart in vervoering kan brengen. Branddating.nl matched voor jou, je hoeft dus niet op zoek. Leuk tijdverdrijf is kijken hoe het met ‘jouw’ merken staat.

(meer…)

Werkloosheid in jaren niet zo laag

  • Avatar foto Marc Drees
  • 22 mei 2008
  • in Recruitment nieuws,
  • 2.920 views
  • 1 reactie

Het gaat goed met de werkloze beroepsbevolking. Tenminste; met de omvang ervan. Want in de afgelopen vijf jaar is het aantal werkloze werkzoekenden niet zo laag geweest: gemiddeld 326.000 personen.

Als wordt gecorrigeerd voor seizoensinvloeden ligt dat getal nog lager: 306.000 personen. En dat levert de volgende, prettig ogende grafiek op:

CBS grafiek werkloosheid afgelopen 5 jaar

Cijfers en grafiek zijn afkomstig van het CBS.

Het leven van vacaturesites en intermediairs ziet er voorlopig nog zeer rozig uit.

Portal spam van Monster: een linkfarm genaamd Jobs.com

  • Avatar foto Marc Drees
  • 22 mei 2008
  • in Spam,
  • 3.744 views
  • 5 reacties

Jobs.com van Monster Vacaturesites zijn met huid en haar afhankelijk van het aantal bezoekers; het zijn tenslotte niet veel meer dan electronische reclamezuilen.

En vanwege die afhankelijkheid doen vacaturesites ook alles om zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten terecht te komen.  Hoe meer bezoekers, hoe meer je voor een vacatureplaatsing kan rekenen.

Voorbeeld: Monster. Deze organisatie heeft in nogal wat landen een vacaturesite; ieder met een eigen URL. Dat klinkt natuurlijk leuk, maar is het dat ook? Niet volgens Monster! Dus wat heeft Monster bedacht?

Jobs.com

(meer…)

Vergelijkingssites voor werkgevers: Jobinsider.nl

  • Avatar foto Marc Drees
  • 22 mei 2008
  • in Recruitment innovatie,
  • 11.056 views
  • 11 reacties

Logotype JobinsiderVergelijkingssites voor werkgevers zijn bedoeld om werkzoekenden een objectiever beeld te geven van hun (eventuele) toekomstige werkgever.

Gisteren heb ik Jobber beoordeeld (een initiatief van Tempo-Team); vandaag is Jobinsider.nl aan de beurt.

(meer…)

PON Holding en automatische e-mails: Raden maar!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 22 mei 2008
  • in Recruitment onderzoek, Wervingssite,
  • 5.311 views
  • 2 reacties

Pon Holding onder het vergrootglas Na een korte vakantieperiode is de serie over automatische e-mail reacties op online sollicitaties weer terug.

En vandaag is Pon Holding aan de beurt; ooit een grote importeur van Volkswagen, maar tegenwoordig een conglomeraat van bedrijven.

En bij Pon heb ik maar eens gesolliciteerd op de functie van Medewerker Business Reporting.

En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.

(meer…)

Top 10 traffic drivers voor RecruitmentMatters

  • Avatar foto Marc Drees
  • 22 mei 2008
  • in Over RecruitmentMatters,
  • 1.975 views
  • 3 reacties

Een weblog is leuk (en vermoeiend); maar een weblog met bezoek is natuurlijk nog veel leuker. En het leek me aardig om eens wat bezoekergegevens te delen (met diezelfde bezoekers!).

image

In het bovenstaande (Google Analytics) overzicht staan de 10 grootste traffic drivers voor RecruitmentMatters; met de gemiddelde duur van het bezoek, het percentage nieuwe bezoekers en het percentage bezoekers wat geen andere pagina heeft bezocht op de site (bounce rate).

(meer…)

Berichten paginering

1 … 998 999 1.000 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1821 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1624 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1460 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1372 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1287 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1123 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1076 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1015 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    967 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    888 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas