Recent kreeg ik de vraag: wat moet ik nu doen om ook een Bas van de Haterd te worden? Even afgezien van het feit of je dat wel zou moeten willen (en dat moet je je serieus afvragen), ging het natuurlijk over de vraag: waar haal je al die kennis nu vandaan op het gebied van nieuwe media en recruitment? (meer…)
Een verschil van mening. Waar zit jouw argumentatie?
Een weblog zonder reacties is … een electronische krant. Reacties maken een weblog uniek en waardevol. Althans, dat is mijn mening.
Waarbij de inhoud van reacties buitengewoon divers is. Met name als er sprake is van een verschil van mening. En op dit blog zijn er reeds de nodige verschillen van mening gepasseerd; zoals zeer recent nog de posting over Getastudent. Waarbij zowel inhoud als vorm van reacties soms weinig verheffend waren.
Oprotpremie als motivatietest
Je hebt een leuke baan gevonden, gefeliciteerd! Maar na een training van meerdere weken biedt je baas je een oprotpremie aan. Wat doe je dan?
Dit is geen theoretische vraag, dit is de realiteit. Natuurlijk in Amerika. Bij een bedrijf genaamd Zappos, een online retailer. En nee, het is geen publiciteitsstunt.
Branddating: Dolce zoekt Gabbana
Op Branddating ben je de merken die bij je passen. Maar ook de merken die absoluut niet bij je passen zeggen veel over wie jij bent. In 2000 heeft de datingsite al een proefjaar gedraaid. De huidige site is dus een relaunch van dit oudere model.
Ik, IKEA, Hema, Sony, zoek jou…
Het werkt als volgt: je vult de merken in die jou wel/niet aanspreken, vevolgens je gegevens en dan is het wachten op de man die jouw IKEA-American Apparel-Hema-Hunkemöller-Sony-hart in vervoering kan brengen. Branddating.nl matched voor jou, je hoeft dus niet op zoek. Leuk tijdverdrijf is kijken hoe het met ‘jouw’ merken staat.
Werkloosheid in jaren niet zo laag
Het gaat goed met de werkloze beroepsbevolking. Tenminste; met de omvang ervan. Want in de afgelopen vijf jaar is het aantal werkloze werkzoekenden niet zo laag geweest: gemiddeld 326.000 personen.
Als wordt gecorrigeerd voor seizoensinvloeden ligt dat getal nog lager: 306.000 personen. En dat levert de volgende, prettig ogende grafiek op:
Cijfers en grafiek zijn afkomstig van het CBS.
Het leven van vacaturesites en intermediairs ziet er voorlopig nog zeer rozig uit.
Portal spam van Monster: een linkfarm genaamd Jobs.com
Vacaturesites zijn met huid en haar afhankelijk van het aantal bezoekers; het zijn tenslotte niet veel meer dan electronische reclamezuilen.
En vanwege die afhankelijkheid doen vacaturesites ook alles om zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten terecht te komen. Hoe meer bezoekers, hoe meer je voor een vacatureplaatsing kan rekenen.
Voorbeeld: Monster. Deze organisatie heeft in nogal wat landen een vacaturesite; ieder met een eigen URL. Dat klinkt natuurlijk leuk, maar is het dat ook? Niet volgens Monster! Dus wat heeft Monster bedacht?
Jobs.com
Vergelijkingssites voor werkgevers: Jobinsider.nl
Vergelijkingssites voor werkgevers zijn bedoeld om werkzoekenden een objectiever beeld te geven van hun (eventuele) toekomstige werkgever.
Gisteren heb ik Jobber beoordeeld (een initiatief van Tempo-Team); vandaag is Jobinsider.nl aan de beurt.
PON Holding en automatische e-mails: Raden maar!
Na een korte vakantieperiode is de serie over automatische e-mail reacties op online sollicitaties weer terug.
En vandaag is Pon Holding aan de beurt; ooit een grote importeur van Volkswagen, maar tegenwoordig een conglomeraat van bedrijven.
En bij Pon heb ik maar eens gesolliciteerd op de functie van Medewerker Business Reporting.
Top 10 traffic drivers voor RecruitmentMatters
Een weblog is leuk (en vermoeiend); maar een weblog met bezoek is natuurlijk nog veel leuker. En het leek me aardig om eens wat bezoekergegevens te delen (met diezelfde bezoekers!).
In het bovenstaande (Google Analytics) overzicht staan de 10 grootste traffic drivers voor RecruitmentMatters; met de gemiddelde duur van het bezoek, het percentage nieuwe bezoekers en het percentage bezoekers wat geen andere pagina heeft bezocht op de site (bounce rate).

