RecruitmentMatters

RecruitmentMattersAlles over online recruitment

  • Categorieën
  • Onze bloggers
  • Contact

» Pagina 616

Monster: resultaten 2e kwartaal 2010

  • Avatar foto Marc Drees
  • 29 juli 2010
  • in Algemene vacaturesite, Bedrijfsresultaat,
  • 3.359 views
  • 1 reactie

Logo MonsterNa het middaduur ging het aandeel Monster op de beurs van New York bijna 1,3% omhoog op een vlakke beurs. Handel met voorkennis? Of pure speculatie? Tenslotte zou Monster pas nabeurs met de resultaten over het 2e kwartaal van 2010 komen. Monster hield die 1,3% niet vast, maar eindigde toch positief op een dalende beurs.

Dus ondanks een onveranderd hoge werkloosheid en een krimpende economie zijn er voldoende beleggers die voornemen op een goed resultaat. En nabeurs kwam Monster met die resultaten over het 2e kwartaal: een omzet van $215 miljoen. Exact tussen de voorspelling van $210 – $220 miljoen die Sal Iannuzzi (CEO Monster) drie maanden geleden had gemaakt. Dat is wel heel erg knap… En ook nog eens heel erg mager…

Logo MonsterAfter noon, the share of Monster went up on Wall Street by nearly 1.3% on a flat stock market. Insider trading? Or pure speculation? After all, Monster would only come with the results of the 2nd quarter of 2010 after the close of the stock exchange. Monster didn’t hold onto the 1.3%, but still ended up positive on a falling stock market.

So despite the unfalteringly high unemployment and a shrinking economy, there are enough investors who still plan on a good result. And stock exchange closed, Monster came with the results for the second quarter: a revenue of $ 215 million. The exact median of the prediction of between $ 210 and $ 220 million that Sal Iannuzzi (CEO Monster) had made three months ago. That is very impressive … And at the same time very meager …

(meer…)

Ongepaste en brutale schreeuw om nieuwe consultants

  • Ben Holewijn
  • 29 juli 2010
  • in Employer branding, Kandidaat,
  • 13.960 views
  • 37 reacties

businesspeople2 Normaal ben ik er niet zo van, een posting puur voor eigengewin. Maar ik dacht, de nood is hoog, het is komkommertijd en Marc screent (dank je Marc!). Dus als ik zijn kritische blik doorsta, ga ik het gewoon doen. Het is immers ook maximaal gebruik maken van sociale media in de targetdoelgroep. Dus bij deze.

Wat wil het geval. Ons bureau zoekt namelijk met spoed energieke (senior) consultants. Consultants met bureau-ervaring die sterk zijn in het vinden en enthousiasmeren van passende kandidaten voor onze opdrachtgevers.  Acquisitie hoef je bij ons niet te doen, gewoon goed je werk doen door de juiste mensen voor te stellen.

(meer…)

Randstad: beter dan USG maar niet best

  • Avatar foto Marc Drees
  • 29 juli 2010
  • in Bedrijfsresultaat, Uitzendbureau,
  • 4.986 views
  • 2 reacties

Logo en logotype Randstad Vanochtend kwam Randstad voorbeurs met de cijfers over het tweede kwartaal. En de uitzender was natuurlijk in opperbeste stemming, want ze kon een groei van maar liefst 16% rapporteren. Ten opzichte van het overeenkomstige (ramp)kwartaal van 2009 wel te verstaan. Want in dat kwartaal donderde Randstad van EUR 4,4 miljard (2008) in elkaar naar EUR 3,0 miljard. Een daling van 33%.

Hoe dan ook, Randstad zit weer duidelijk in de lift, en dat is een goede zaak. Dankzij de drastische kostenreducties is het resultaat natuurlijk veel harder gestegen (EBITA: 127%, netto resultaat: 382%). Maar hoe heeft Randstad het in Nederland gedaan? Niet zo slecht als USG People. Maar daar is meteen ook alles mee gezegd.

(meer…)

Jobrapido op RecruitmentMatters? Natuurlijk niet!

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 juli 2010
  • in Spam, Vertical search engine,
  • 5.819 views
  • 7 reacties

hand_red_card Vandaag ontving ik onderstaand verzoek van vertical search engine Jobrapido:

We willen u graag attenderen op een service die zeer nuttig kan zijn voor uw website en haar bezoekers: www.jobrapido.nl, een zoekmachine die gespecialiseerd is in Nederlandse vacatures. Met Job Rapido kunnen werkzoekenden meer dan 250.000 vacatures afkomstig van honderden Nederlandse vacaturesites raadplegen. Job Rapido is gratis en eenvoudig te gebruiken.

Wij zijn van mening dat Job Rapido een nuttige en waardevolle service is voor bezoekers van uw website die op zoek zijn naar een baan. Daarom nodigen wij u graag uit een link naar Job Rapido met bijvoorbeeld de tekst "Vacatures met Job Rapido" te plaatsen op uw webpage

(meer…)

Monster’s Career Tools: wat kan je ermee?

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 juli 2010
  • in CV extractie, -parsing, Matching technologie, Recruitment innovatie,
  • 4.484 views
  • 1 reactie

Monster | Deel Career Mapping visual Vandaag wil ik een lans breken voor een aantal door Monster ontwikkelde tools: Career Snapshots, Career Benchmarking en Career Mapping. Niet omdat de tools in hun huidige incarnatie zo fantastisch zijn, maar omdat Monster de moed heeft getoond dergelijke tools te ontwikkelen.

De belangrijkste vraag is echter: bieden de Career Tools een meerwaarde die door werkzoekers wordt onderkend. En daar gaat het helemaal mis. Dat komt mede omdat het er op lijkt dat Monster zich bij de ontwikkeling van de tools niet (of niet in voldoende mate) heeft afgevraagd hoe werkzoekers dergelijke tools in zouden zetten tijdens hun orientatie op de arbeidsmarkt en zoektocht naar banen.

Monster | Deel Career Mapping visual Today I want to stand up for a couple of tools developed by Monster: Career Snapshots, Career Benchmarking and Career Mapping. Not because the tools are so great in their current incarnation, but because Monster has shown the courage to develop such tools.

The key question however is: do the Career Tools offer an added value which is recognized by job seekers. And that’s where it goes completely wrong. This is partly because it appears that, during the development of the tools, Monster did not (or not sufficiently) consider how jobseekers would use such tools during their orientation to the job market and in their search for jobs.

(meer…)

UWV Kwartaal Verkenning: merkwaardig…

  • Avatar foto Marc Drees
  • 28 juli 2010
  • in Arbeidsmarkt & beleid, Recruitment publicatie,
  • 3.047 views
  • 0 reacties

Logo en logotype UWV Op 13 juli publiceerde UWV haar derde Kwartaal Verkenning van dit jaar. Een lijvig werkje van maar liefst 62 pagina’s. Waar vanaf pagina 51 in het hoofdstuk Werk, geschreven door UWV WERKbedrijf, een arbeidsmarktprognose voor 2010 – 2011 wordt gegeven. En daar staan me toch merkwaardige dingen in!

Wat te denken van onderstaande zinnen:

De omvang van de vacaturemarkt neemt ook weer toe, na de grote daling in de jaren 2008 en 2009. Het zijn voorlopig vooral vervangingsvacatures – pas in 2011 is er weer ruimte voor uitbreidingsvacatures.

Hier snap ik dus echt helemaal niets van. In 2008 is er geen grote daling van de vacaturemarkt geweest, en hoe weet UWV WERKbedrijf welke vacatures nou eigenlijk vervangingsvacatures zijn?

(meer…)

De grote vijf: aantallen vacatures

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juli 2010
  • in Algemene vacaturesite, Recruitment onderzoek,
  • 1.634 views
  • 0 reacties

piggy_bank De zomerweken zijn zelden een periode van grote schommelingen en ook deze week laat zien dat het zomer is. Nauwelijks een zuchte wind te herkennen en daardoor komen de vacaturesites ook nauwelijks van hun plaats.

Hoewel, Werk.nl is de site die zich nog altijd van een uiterst onrustige kant laat zien. De vacature aantallen schieten omhoog en weer naar beneden alsof het niets is. Er is iets helemaal niet in orde met de site, maar wat daar nou precies aan de hand is wordt nog altijd niet duidelijk. Maar iemand zit daar iets te vaak met zijn/haar hand aan het tellertje van het aantal vacatures. Zeer vermoeiend…

(meer…)

Vitruva is nu Jobmagic, en is multiposter geworden…

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juli 2010
  • in Recruitment innovatie, Vacature multiposting,
  • 3.818 views
  • 0 reacties

Logotype Jobmagic Bijna twee jaar geleden schreef ik een tweeluik over Vitruva (deel 1, deel 2); toendertijd een vacaturesite met verplichte matching die zodanig gebruiksonvriendelijk was dat een enkeltje richting Deathpool onvermijdelijk leek. En gezien de recente posting van John Zappe is dat ondertussen ook gebeurd, met dien verstande dat Vitruva zich opnieuw heeft uitgevonden. Onder de naam Jobmagic.

Vitruva richtte zich op werkzoekers met een onbegrijpelijk complexe interface. Jobmagic richt zich op recruiters met een totaal ander concept. Oftewel een dubbele draai van 180 graden. De vraag is natuurlijk of er nu wel sprake is van een eenvoudige werkwijze. Want anders zal ook dit initiatief een kort leven beschoren zijn. Tijd voor een bezoekje.

(meer…)

Senioren nog steeds niet populair, tijdelijke contracten als oplossing?

  • Alexander Crépin
  • 27 juli 2010
  • in Algemeen, Arbeidsmarkt & beleid, Babyboomer, Recruitment onderzoek, Recruitment trend, Werkgelegenheid,
  • 3.005 views
  • 0 reacties

Het blijft een terugkerend thema. Recruiters blijken niet in staat om een groot deel van de arbeidsmarkt te benutten. Gisteren las ik de volgende arbeidsmarkt informatie:

Uit de UWV Kwartaal Verkenning blijkt dat een hoge leeftijd een grotere belemmering voor het vinden van een baan vormt dan een lage opleiding. Tegenover elke dertien werkloze 55-plussers stond er in 2009 maar een die werd aangenomen. Onder mensen met alleen basisschool was die verhouding drie tegen een.

(meer…)

Vacatures per regio: kunstmatige correctie

  • Avatar foto Marc Drees
  • 27 juli 2010
  • in Recruitment onderzoek,
  • 1.559 views
  • 0 reacties

Vacaturemonitor De afgelopen weken lijkt JobFeed enigszins van de leg. De aantallen per week varieren sterk waardoor de regio’s nogal heen en weer schommelen. Het is even niet anders, maar daardoor zijn de resultaten nogal wisselend. En dat zal minstens de komende twee weken zo blijven.

Desondanks is er natuurlijk wel een resultaat op te maken, en dat is nog altijd weinig hoopvol. Met uitzondering van Zuid-Nederland zitten alle regio’s onder het resultaat van vorig jaar. Met name voor West-Nederland is de afstand met vorig jaar extreem. Waar in 2009 nog 6,9% werd gescoord is dat nu slechts 5,7%. Hiermee is de regio West nog altijd wel de grootste van de vier vacaturemotortjes.

(meer…)

Berichten paginering

1 … 615 616 617 … 1.073
  • meest bekeken
  • meeste reacties
  • laatste reacties
  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1822 keer bekeken

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1625 keer bekeken

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1461 keer bekeken

  • Hoe graag wil Bullhorn van haar (Nederlandse) klanten af?

    1373 keer bekeken

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1289 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    1129 keer bekeken

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1078 keer bekeken

  • Enshittification in HR: disposition data

    1025 keer bekeken

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    975 keer bekeken

  • Nationale Ombudsman: wij vragen u oneindig geduld te hebben

    890 keer bekeken

  • Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    2 reacties

  • 10x Team: ”the Ultimate Fractional Professional Platform”

    1 reactie

  • Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    1 reactie

  • Machtig mooi tooltje van Edwin Vlems

    1 reactie

  • Enshittification in HR: disposition data

    1 reactie

  • Europa beschermt haar burgers niet tegen misbruik van online persoonsgegevens door derden

    1 reactie

  • Twee keer dezelfde klacht? Van UWV mag dat niet…

    1 reactie

  • Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    1 reactie

  • De Autoriteit Persoonsgegevens kan rustig verder (en dieper) slapen

    1 reactie

  • Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    1 reactie

  • :
    Indeed claimt dat 27 personen per minuut worden aangenomen via Indeed

    Peter

  • :
    Enshittification in HR: disposition data

    Marco van Hurne

  • :
    Besluit op Woo-tender aan SZW over contractwaarde PES-suite voor Bemiddelingsservice

    Edwin ten Veen

  • :
    Een klacht over uitzendbureau's

    Paul G. (61 jaar)

  • :
    Overheid gaf/geeft disposition data vrijwillig weg

    Dirk

  • :
    Dennis Albinus: Europe’s visionary human resource technologist?

    Anita

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Maarten

  • :
    Werken-bij sites onder de loupe – ABN AMRO

    Edwin Ronald ten Veen

  • :
    Randstad heeft twee gezichten, één voor de uitzendkracht en één voor de medewerker

    Marc Drees

  • :
    Anatomie van een dwaling

    Marco van Hurne

RecruitmentMatters valt onder CC BY-NC-ND 4.0Creative CommonsCreative Commons Creative Commons
Powered by Antiquitas