#eHRM: paneldiscussie

Elevator pitch Eindelijk, de laatste sessie! En in principe wordt het een leuke afsluiter, want de subtitel bij de paneldiscussie Nieuwe online recruitment modellen. Ahh… heel interessant. Nieuwe dingen in online recruitment, daar wil ik vanzelfsprekend alles over horen. Eens zien wie in het panel zitten…

Maar… er is geen panel. In plaats daarvan zijn er elevator pitches van ‘nieuwe’ initiatieven van elk 3 minuten met daarna een korte Q&A. We gaan achtereenvolgens 360inc., Job-Brokers en Wovox het podium geven.

Hilde Tholen De eerste is Hilde Tholen van 360inc. Over 360inc hoef ik niets meer te vertellen; afgezien van het feit dat de site een werkgeversvergelijker is (denk CompanyRating en denk zeker niet Glassdoor).

Marc Duijndam De volgende is Marc Duijndam van Job-Brokers. Volgens Duijndam is Job-Brokers een Google voor vacatures (waarbij je moet bedenken dat Duijndam in een vorig leven verantwoordelijk was voor Google Nederland). En Job-Brokers is vooral potentieel disruptief voor vacaturesites omdat klanten uitsluitend voor een cost-per-click betalen en het post and prey model (business model van de vacaturesite) niet langer nodig is. Wat in principe fors in de kosten moet schelen. En in de gong geeft Duijndam nog even het Adwords model van Job-Brokers aan: Adsyner.

Mundo ResinkDe laatste is Mundo Resink van Wovox. Een site waar je foto’s, video’s en reviews van werkplekken kan plaatsen (verrek, is dit een concurrent van 360 inc?). Het gaat dus om een kijkje in de keuken bij een bedrijf op het niveau van de werkplek op een afdeling. Maar er komt ook een vacature onderdeel. Oke… Leuke knul, maar waarom deze informatie op een aparte site zetten? Alweer een aparte site. Het wordt allemaal wel heel erg veel…

Oh, en er gaat nog gestemd worden over wat de zaal het leukste initiatief vindt. Wovox is het geworden. Voor wat het waard is.

Op naar de borrel, ik vind dat ik wel een drankje heb verdiend.

Geef een reactie

3 Comments